- Ring 0770252008
- Ange rådgivarkoden för din valda rådgivare eller ange # för att höra en meny ovanför våra expertområden.
- Få svar på dina frågor
Experthjälps affärsidé är att du som kund snabbt, enkelt och på ett personligt sätt ska kunna komma i kontakt med en rådgivare när du funderar på någonting.
Välj din rådgivare, fråga vad du undrar och rådgivare kommer att göra allt de kan för att få dig att trivas med tjänsten.
Hitta en rådgivare som du tror motsvarar den fråga du har. Du kan också söka på rådgivarkategori. Vid varje rådgivare är markerat om du kan nå personen via telefon nu. Välj det som passar dig och få den hjälp du behöver.
Alla telefonsamtal är anonyma för rådgivaren, vilket innebär att de inte kan se vem du är eller vilket nummer du ringer från. Anonymiteten gäller inte när man ställer frågor till advokater där man p g a intressekonflikter måste uppge sitt namn då man har frågor i förhållande till konkreta saker.
FAKTURALINJE:
Betala med faktura ring 0770-252008, knappa in rådgivarkoden. Priset är SEK 23,90 per minut (Fakturaavgift 59 kr). Vanlig telefontaxa tillkommer. Du betalar för varje påbörjad minut. Hittar vi inte din adress automatiskt på eniro.se när du ringer, om du har kontantkort eller dolt nummer vänligen kontakta oss på post@pregonor.se så registrerar vi in din adress. Faktura sänds till din hemadress med automatik enligt adressuppgift som hämtas från eniro.se. Alternativt ring vår betallinje som belastar telefonräkningen, se nedan.
BETALLINJE:
Betala över telefonräkningen (ett alternativ för dig som har dolt nummer eller kontantkort) ring 0939-2015500, knappa in rådgivarkoden. Priset är SEK 23,90 per minut. Vanlig telefontaxa tillkommer och börjar gälla när samtalet kopplas fram.
KONTANTKORT:
Har du kontantkort comvig/tele2 abbonemang ring 0939-3040151, knappa in rådgivarkoden. Priset är SEK 23,90 per. Vanlligt telefontaxa tillkommer och börjar gälla när samtalet kopplas fram.
Pregonor AB, Marieholmsgatan 10C, 415 02 Göteborg Sverige
Du måste vara över 18 år för att utnyttja tjänsten. Förutom det kan vem som helst använda tjänsten när man önskar. (Spådam måste ses som en underhållningstjänst och inte professionell rådgivning)
Man kan få råd inom varje kategori och där rådgivare själv har lagt ut kompetenser. Du kommer då att få råd som är försvarbara att ges över telefon, och varje rådgivare kommer att arbeta för att alla kunder får maximalt ut av sitt samtal. (Spådam-Tarot måste ses som en underhållningstjänst och inte professionell rådgivning)
ALLMÄNNA VILLKOR
1. TJÄNSTEN
1.1 Pregonor AB, org.nr 556762-7871, Marieholmsgatan 10 C, 415 02 Göteborg (”Pregonor”) marknadsför genom webbplatsen www.experthjalp.se (”Webbplatsen”) och förmedlar via telefonnummer 0770-25 20 08 (”Telefonlinjen”) kontakt med rådgivare inom olika områden (”Rådgivare”).
1.2. Genom att besöka Webbplatsen och/eller använda Telefonlinjen accepterar Du dessa allmänna villkor för Webbplatsen och Telefonlinjen (”Villkoren”) och ingår således ett avtal med Pregonor i enlighet med vad som anges i detta dokument.
1.3. Pregonor ansvarar för Webbplatsen varigenom Rådgivarna marknadsförs och för förmedling och betalning av telefonsamtal via Telefonlinjen. Innehållet på Webbplatsen är ett led i Rådgivarnas marknadsföring och får inte uppfattas som rådgivning. Rådgivarna är självständiga aktörer och Pregonor ansvarar inte på något sätt för deras rådgivning eller tjänster i övrigt.
1.4. För att kunna använda Telefonlinjen eller Pregonors tjänster i övrigt måste Du ha fyllt 18 år. Undantag kan göras av Pregonor i särskilda fall och då i enlighet med bestämmelserna i föräldrabalken.
1.5. Pregonor förbehåller sig rätten att neka dig att använda Telefonlinjen. Detta kan exempelvis ske om Du har uppgivit felaktiga personuppgifter eller har betalningsanmärkningar.
2. RÅDGIVNINGENS KVALITET
2.1. Pregonor eftersträvar att förmedla Rådgivare av hög kvalitet. Pregonor vill dock understryka att inte alla frågor och problem är lämpliga för svar via Pregonors Telefonlösning och friskriver sig från allt ansvar kring kvalitén på Rådgivarnas rådgivning och tjänster i övrigt. Om Rådgivarens svar inte är tillräckliga rekommenderar vi dig att söka dig vidare.
2.2. Vid misstanke om hälsoproblem ska alltid lämplig vårdmottagning kontaktas. Rådgivarnas råd och bedömningar ska aldrig användas som utgångspunkt för att ställa diagnoser eller avgöra val av behandling. Vid akuta nödsituationer, såsom vid fara för liv och hälsa, ska Du ringa nödnumret 112.
2.3. Rådgivarna ansvarar själva, som självständiga aktörer, för att deras verksamheter uppfyller tillämpliga lagkrav.
3. INTEGRITET
3.1. Pregonor kan i samband med att Du besöker Webbplatsen, använder Telefonlinjen eller i övrigt kontaktar Pregonor komma att behandla dina personuppgifter. För mer information kring vår personuppgiftsbehandling hänvisas till vår Integritetspolicy för kunder som Du hittar här under personskydd
3.2. Du har möjlighet att vara anonym i förhållande till Rådgivaren. Rådgivaren ser inte ditt telefonnummer när Du använder Telefonlinjen och Pregonor delar inte heller i övrigt dina personuppgifter med Rådgivaren utan ditt samtycke. I förhållande till Rådgivare som är advokater måste Du dock uppge vissa personuppgifter. Rådgivaren är ensamt personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som Du väljer att ge till Rådgivaren.
4. PRIS OCH BETALNING
4.1. Vid användning Telefonlinjen gäller de priser per minut som anges på Webbplatsen . Priserna anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte eventuell telefonitaxa, betalningsavgifter eller andra tillkommande avgifter. Taxeringen startar när samtalet med Rådgivaren startar och samtalsminuterna räknas sedan samman av Pregonor.
4.2. Du kan betala på de sätt som anges på Webbplatsen. Pregonor förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt och att ändra betalsätt till faktura om det betalsätt som Du valt av någon anledning inte fungerar.
4.3. Om inte annat särskilt avtalats, ska betalning ske mot faktura i efterskott. I fakturan anges foregående telefonsamtal, med antal samtalsminuter och priser per minut. Betalning av fakturan ska ske senast inom tio (10) dagar från fakturans utställandedatum. Vid betalning med pappersfaktura tillkommer en avgift om 59 kronor per faktura. Vid dröjsmål med betalningen utgår ränta enligt räntelagen och vi kommer att skicka dig en betalningspåminnelse med en påminnelseavgift om 60 kr. Åtgärder kring fakturering och betalningsindrivning i övrigt utförs av vår samarbetspartner, som för närvarande är Riverty Sverige. Du vil betala över telefonräkningen när du ringer 0939-2015500 och tastar rådgivar kod. Har du dolt nummer eller eller vi kan inte hitta din adress på nummeropplysningen måste ni ringa vår betallinje på 0939-2015500. Detta kostar 23,90 per minut utöver vanlig samtalstaxa som börjar gälla när samtalet kopplas fram.
5. ANSVARsBEFRIELSE
5.1. Pregonor ansvarar inte på något sätt för Rådgivarnas rådgivning (eller uteblivna rådgivning) eller tjänster i övrigt.
5.2. Pregonor är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra sina förpliktelser, om underlåtenheten beror på omständighet som ligger utanför Pregonors kontroll och som Pregonor inte förutsett eller tagit i beräkning, t.ex. tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser, otillgängliga Rådgivare, ändrad myndighetsbestämmelse, eldsvåda, avbrott i allmänna kommunikationer eller liknande omständighet.
6. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
Webbplatsen och dess innehåll ägs av Pregonor eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Pregonor.
7. OGILTIGHET
Skulle någon bestämmelse i Villkoren vara ogiltig, ska detta inte innebära att Villkoren eller bestämmelsen i sin helhet är ogiltig. I stället ska Villkoren eller bestämmelsen justeras, så långt det är möjligt, för att ge effekt åt Villkorens andemening.
8. FRÅGOR OCH KLAGOMÅL
8.1. Om Du vill ha mer information eller har frågor är Du alltid välkommen att kontakta Pregonor. Våra kontaktuppgifter finns på Webbplatsen.
8.2. Om Du av någon anledning är missnöjd med Pregonor eller de Rådgivare som Pregonor förmedlar är Du alltid välkommen att kontakta Pregonors kundtjänst via klagomålsformuläret som Du hittar här .
8.3. Pregonor eftersträvar att förmedla Rådgivare av hög kvalitet. Om Pregonor av någon anledning anser att Rådgivare inte uppfyller Pregonors krav kan Pregonor komma att avbryta marknadsföringen och förmedlingen av denne.
9. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST
9.1. Svensk lag ska tillämpas på Villkoren och avtalet i övrigt mellan dig och Pregonor.
9.2. Tvister ska i första hand lösas i samförstånd genom diskussion med Pregonors kundtjänst, som Du kontaktar via klagomålsformuläret här .
9.3. Om tvist inte kan lösas i samförstånd med Pregonors kundtjänst, kan Du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), som kan pröva ditt ärende utan kostnad. Du hittar mer information om ARN på www.arn.se.
9.4. I sista hand ska tvisten lösas av svensk allmän domstol med Göteborgs tingsrätt som första instans.
10. ÄNDRINGAR
Pregonor förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor. Uppdaterade Villkor publiceras löpande på Webbplatsen. De uppdaterade Villkoren gäller från det att Du har accepterat dessa genom att besöka Webbplatsen eller använda Telefonlinjen, eller, i tillämpliga fall, trettio dagar efter det att Pregonor informerat dig om de uppdaterade Villkoren. Pregonor rekommenderar dig att regelbundet hålla dig uppdaterad om Villkoren på Webbplatsen.
Kontaktinfo:
Pregonor AB
Adress: Marieholmsgatan 10C, 41502 Göteborg, Sverige.
Epost: post@pregonor.se
Tlf Kundeservic: 00 47 2189 6110
Org.nummer: 556762-7871